Radesti-Stefanesti-Arges / 2m36s / 1996
CHICAGO-LOOP 2006 / RADESTI-STEFANESTI ARGES 1996
Sirena trenului nu e doar sirena care anunta progresul pur si simplu. Cea mai veche tehnologie - locomotiva este locomotia care trage si transporta celelalte tehnolgii. Este o tehnologie noua si din punct de vedere cognitiv si cultural. Sinele ambelor proiectii folosesc fragmente din Le sacre du printemps(1913) de Igor Stranvinsky inregistrand schimbarea modului in care este perceputa structura ritmica de atunci incoace, indiferent de distanta dintre sine. De abia acum dupa ce s-au disipat aburii care au pus in miscare revolutia industriala suntem in masura sa realizam cat ne-au impins inainte sau in ce directie ne-au impins. Ca tehnologie de varf a revolutiei industriale, caile ferate au semnalizat practic peste tot in jurul lor alte forme tehnologice noi. Locomotiva soseste in gara pentru fratii Lumiere(La Ciotat, 1895) ca moment de sosire al tehnologiei filmului, care ca orice locomotiva NU POATE FI OPRITA DECAT TEMPORAR. Odata cu filmul si locomotiva, asistam la o remorcare intre tehnologii care odata pornite nu pot fi oprite cu adevarat. Ele sunt intr-un STAND BY permanent. Asta poate pentru ca butonul de start, revolutia, manivela, roata activata de pistoane trage dupa ea filmul, ea exista ca sa inregistreaze cursivitatea si inevitabilitatea miscarii. Impactul cailor ferate schimba coordonatele spatio-temporare. Sinele arunca si imping pentru ca imping in primul rand perceptia si senzorialul la limita. Trenul si caile ferate devin modul preferential prin care privitorul resimte pe pielea lui experimentul si intelege noua teorie care se aplica pentru ca este valabila aici si oriunde altundeva. Oriunde trece un tren. Teoria relativitatii restranse formulate de Albert Einstein si revizuirea conceptelor fundamentale din fizica teoretica precum timpul, miscarea, viteza, masa, distanta este la origini in 1905 strans legata de mersul trenurilor. Observatorul nu este acum simplu privitor, ci un calator cu trenul. Doua evenimente care par simultane unui observator apar in momente diferite altui observator care se deplaseaza in raport cu primul.
Stefan Tiron
Sirena trenului nu e doar sirena care anunta progresul pur si simplu. Cea mai veche tehnologie - locomotiva este locomotia care trage si transporta celelalte tehnolgii. Este o tehnologie noua si din punct de vedere cognitiv si cultural. Sinele ambelor proiectii folosesc fragmente din Le sacre du printemps(1913) de Igor Stranvinsky inregistrand schimbarea modului in care este perceputa structura ritmica de atunci incoace, indiferent de distanta dintre sine. De abia acum dupa ce s-au disipat aburii care au pus in miscare revolutia industriala suntem in masura sa realizam cat ne-au impins inainte sau in ce directie ne-au impins. Ca tehnologie de varf a revolutiei industriale, caile ferate au semnalizat practic peste tot in jurul lor alte forme tehnologice noi. Locomotiva soseste in gara pentru fratii Lumiere(La Ciotat, 1895) ca moment de sosire al tehnologiei filmului, care ca orice locomotiva NU POATE FI OPRITA DECAT TEMPORAR. Odata cu filmul si locomotiva, asistam la o remorcare intre tehnologii care odata pornite nu pot fi oprite cu adevarat. Ele sunt intr-un STAND BY permanent. Asta poate pentru ca butonul de start, revolutia, manivela, roata activata de pistoane trage dupa ea filmul, ea exista ca sa inregistreaze cursivitatea si inevitabilitatea miscarii. Impactul cailor ferate schimba coordonatele spatio-temporare. Sinele arunca si imping pentru ca imping in primul rand perceptia si senzorialul la limita. Trenul si caile ferate devin modul preferential prin care privitorul resimte pe pielea lui experimentul si intelege noua teorie care se aplica pentru ca este valabila aici si oriunde altundeva. Oriunde trece un tren. Teoria relativitatii restranse formulate de Albert Einstein si revizuirea conceptelor fundamentale din fizica teoretica precum timpul, miscarea, viteza, masa, distanta este la origini in 1905 strans legata de mersul trenurilor. Observatorul nu este acum simplu privitor, ci un calator cu trenul. Doua evenimente care par simultane unui observator apar in momente diferite altui observator care se deplaseaza in raport cu primul.
Stefan Tiron